«« Tillbaka Skriv ut annonsen

Annons i efterhand:
Sipoon kunta : Uusi Kuntala, irtokalustehankinta

03.09.2019 16:30
Meddelandenummer i HILMA: 2019-018020
Meddelandenummer i EUT: 2019/S 170-415303

Avsnitt I: Upphandlande myndighet

Rättslig grund
direktiv 2014/24/EU (Allmän upphandling)
I.1) Namn och adresser
Officiellt namn:Sipoon kunta
Nationellt registreringsnummer:0203533-8
Postadress:Iso Kylätie 18
Postnummer:04130
Ort:Sipoo
Land:Finland
Kontaktperson:Johanna Heikel
Telefon:+358 923531
E-post:hankinnat@sipoo.fi
Nuts-kod:Sipoo (K753)
Allmän adress: (URL)http://www.sipoo.fi
I.4) Typ av upphandlande myndighet
Regional eller lokal myndighet
I.5) Huvudsaklig verksamhet
Allmänna offentliga tjänster

Avsnitt II: Föremål

II.1) Upphandlingens omfattning

II.1.1) Benämning på upphandlingen:
Uusi Kuntala, irtokalustehankinta
II.1.2) Huvudsaklig CPV-kod:
Möbler (inkl. kontorsmöbler), inredning, hushållsapparater (exkl. belysning) och rengöringsprodukter. (39000000-2)
II.1.3) Typ av kontrakt
Varor
II.1.4) Kort beskrivning:

Hankinnan kohteena on irtokalusteet ja valaisimet tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Sipoon Nikkilän keskustassa sijaitseva kunnantalo (Kuntala) muuttaa muutaman kilometrin päässä oleviin vuokrattaviin tiloihin osoitteessa Lukkarinmäentie 2, Sipoo. Tulevissa tiloissa ei tällä hetkellä ole kunnan toimintoja varten irtokalusteita. Tiloissa tulee olemaan monitoimityötilaa kolmessa kerroksessa. Hankittavien kalusteiden tulee olla uusia. Hankinta on jaettu osiin. Jokaiseen osaan valitaan yksi sopimustoimittaja.

II.1.6) Information om delar
Kontraktet är uppdelat i flera delar: ja
II.1.7) Upphandlingens totala värde
Värde exkl. moms: 255000.00 EUR

II.2) Beskrivning

II.2.1) Benämning på upphandlingen:
Lounge- ja terassitilojen irtokalusteet
Del nr:
1
II.2.2) Ytterligare CPV-kod(er)
Möbler (inkl. kontorsmöbler), inredning, hushållsapparater (exkl. belysning) och rengöringsprodukter. (39000000-2)
II.2.3) Plats för utförande
Sipoo (K753)
II.2.4) Beskrivning av upphandlingen:

Uusiin tiloihin kalustetaan lounge tiloja. Uudessa Kuntalassa tulee työskentelemään noin 100 henkilöä.

II.2.5) Tilldelningskriterier
Grund
Pris
II.2.11) Information om optioner
Option: ja
Beskriv optionen:

Tilaaja pidättää oikeuden hankinnan laajuuden muuttamiseen (elokuun) tilauksen yhteydessä +/- 10% per tuote. Hankinnan kohteena olevia kalusteita voidaan tämän lisäksi tarvita yksittäisiä lisää kun toiminta uusissa tiloissa on käynnistynyt. Näiden ns. täydennystilausten hinnat ovat tarjouksessa olevat, mikäli täydennykset tehdään vuoden sisällä ensimmäisestä tilauksesta. Tämä on aika jonka puitteissa tilaaja voi tehdä täydennystilauksia.

II.2.13) Information om EU-medel

Kontraktet är knutet till projekt och/eller program som finansieras med EU-medel: nej

II.2) Beskrivning

II.2.1) Benämning på upphandlingen:
Työ- ja neuvottelutilojen irtokalusteet
Del nr:
2
II.2.2) Ytterligare CPV-kod(er)
Möbler (inkl. kontorsmöbler), inredning, hushållsapparater (exkl. belysning) och rengöringsprodukter. (39000000-2)
Belysningsarmatur och elektriska lampor. (31500000-1)
II.2.3) Plats för utförande
Sipoo (K753)
II.2.4) Beskrivning av upphandlingen:

Uuden Kuntalan tiloihin kalustetaan neuvottelutiloja joissa tulee olemaan yhteensä noin 100 neuvottelutilapaikkaa. Rakennukseen kalustetaan myös ruokalatila 40:lle henkilölle. Tiloihin tulee 90 työpistettä noin 100 henkilölle. Uusiin tiloihin muuttamisen tavoitteena on mahdollistaa työtapojen joustavoittaminen ja modernien työtapojen käyttöönotto. Tiloissa tulee olemaan monitoimityötilaa kolmessa kerroksessa.

II.2.5) Tilldelningskriterier
GrundViktning:
Kvalitetskriterium (om man andvänder bästa kvalitet/pris förhållandet): Laatu (olemassa olevien kalusteiden kierrätys)5
Pris 95
II.2.11) Information om optioner
Option: ja
Beskriv optionen:

Tilaaja pidättää oikeuden hankinnan laajuuden muuttamiseen (elokuun) tilauksen yhteydessä +/- 10% per tuote. Hankinnan kohteena olevia kalusteita voidaan tämän lisäksi tarvita yksittäisiä lisää kun toiminta uusissa tiloissa on käynnistynyt. Näiden ns. täydennystilausten hinnat ovat tarjouksessa olevat, mikäli täydennykset tehdään vuoden sisällä ensimmäisestä tilauksesta. Tämä on aika jonka puitteissa tilaaja voi tehdä täydennystilauksia.

II.2.13) Information om EU-medel

Kontraktet är knutet till projekt och/eller program som finansieras med EU-medel: nej

Avsnitt IV: Förfarande

IV.1) Beskrivning

IV.1.1) Typ av förfarande

Öppet förfarande

Påskyndat förfarande

Motivering:

Hankintayksikkö on julkaissut hankintalain 61 §:ssä tarkoitetun ennakkoilmoituksen 8.3.2019 jonka tarkoituksena on tarjousten vastaanottamisen määräaikojen lyhentäminen. Lisäksi käydyssä markkinavuoropuhelussa on käynyt ilmi, että kalustetilaukset on tehtävä elokuun 2019 aikana, jotta muuttoaikataulu pysyy suunnitellussa. Kesälomakauden vuoksi hankintapäätös on tehtävä kesäkuussa.

IV.1.8) Information om avtalet om offentlig upphandling
Upphandlingen omfattas av avtalet om offentlig upphandling: ja

IV.2) Administrativ information

IV.2.1) Tidigare offentliggörande angående detta förfarande
Meddelandenummer i EUT: 2019/S 100-241679

Avsnitt V: Kontraktstilldelning

Del nr:
1
Benämning på upphandlingen:
Lounge- ja terassitilojen irtokalusteet

V.2) Kontraktstilldelning

Ett kontrakt/delkontrakt tilldelas:
ja
V.2.1) Datum för beslut om tilldelning av kontrakt:
22.8.2019
V.2.2) Information om anbuden
Antal mottagna anbud:3
Kontraktet har tilldelats en grupp av ekonomiska aktörer: nej
V.2.3) Uppdragstagarens namn och adress
Officiellt namn:Tavara Trading TTR Oy
Nationellt registreringsnummer:1464075-4
Ort:Helsinki
Land:Finland
Nuts-kod:Helsinki (K091)
Uppdragstagaren är ett litet eller medelstort företag ja
V.2.4) Upplysningar om kontraktets/delens värde (exkl. moms)
Kontraktets/delens totala värde:41000.00 EUR

Avsnitt V: Kontraktstilldelning

Del nr:
2
Benämning på upphandlingen:
Työ- ja neuvottelutilojen irtokalusteet

V.2) Kontraktstilldelning

Ett kontrakt/delkontrakt tilldelas:
ja
V.2.1) Datum för beslut om tilldelning av kontrakt:
20.8.2019
V.2.2) Information om anbuden
Antal mottagna anbud:4
Kontraktet har tilldelats en grupp av ekonomiska aktörer: nej
V.2.3) Uppdragstagarens namn och adress
Officiellt namn:Martela Oyu
Nationellt registreringsnummer:0114891-2
Ort:Helsinki
Land:Finland
Nuts-kod:Helsinki (K091)
Uppdragstagaren är ett litet eller medelstort företag nej
V.2.4) Upplysningar om kontraktets/delens värde (exkl. moms)
Kontraktets/delens totala värde:214000.00 EUR

Avsnitt VI: Kompletterande upplysningar

VI.3) Kompletterande upplysningar:

Tilaaja pidättää oikeuden hankinnan laajuuden muuttamiseen (elokuun) tilauksen yhteydessä +/- 10% per tuote. Hankinnan kohteena olevia kalusteita voidaan tämän lisäksi tarvita yksittäisiä lisää kun toiminta uusissa tiloissa on käynnistynyt.

VI.4.1) Behörigt organ vid överprövning
Officiellt namn:Markkinaoikeus
Postadress:Radanrakentajantie 5
Postnummer:00520
Ort:Helsinki
Land:Finland
Telefon:+358 295643300
E-post:markkinaoikeus@oikeus.fi
Fax:+358 295643314
Internetadress:http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus
VI.5) Datum då meddelandet sänts:
3.9.2019
«« Tillbaka