«« Tillbaka Skriv ut annonsen

Upphandlingsannons:
Oulun kaupunki, yhdyskunta- ja ympäristöpalvelut : Ympäristötekniset konsultointipalvelut

20.03.2019 17:30
Meddelandenummer i HILMA: 2019-006080
Meddelandenummer i EUT: 2019/S 057-131780
Anbudsansökningar 30.04.2022 klo 00.00 senast under adress:

https://tarjouspalvelu.fi/ouka?id=222902&tpk=72dd3278-ba90-4335-967d-e10328fbf425

Avsnitt I: Upphandlande myndighet

Rättslig grund
direktiv 2014/24/EU (Allmän upphandling)
I.1) Namn och adresser
Officiellt namn:Oulun kaupunki, yhdyskunta- ja ympäristöpalvelut
Nationellt registreringsnummer:0187690-1
Postadress:PL 32 (Solistinkatu 2)
Postnummer:90015
Ort:Oulun kaupunki
Land:Finland
Kontaktperson:Heidi Ojamaa
Telefon:+358 401427303
E-post:hankintapalvelut@monetra.fi
Nuts-kod:Oulu (K564)
Allmän adress: (URL)https://www.ouka.fi/oulu/paatoksenteko-ja-hallinto/yhdyskunta-ja-ymparistopalvelut#

I.3) Kommunikation

Upphandlingsdokumenten finns tillgängliga för obegränsad, fullständig och direkt tillgång kostnadsfritt på: (URL)

Adress: (URL) https://tarjouspalvelu.fi/ouka

Ytterligare upplysningar kan erhållas från

ovannämnda adress (avsnitt I.1)

Anbud eller anbudsansökningar ska skickas
elektroniskt via: (URL)https://tarjouspalvelu.fi/ouka?id=222902&tpk=72dd3278-ba90-4335-967d-e10328fbf425
I.4) Typ av upphandlande myndighet
Regional eller lokal myndighet
I.5) Huvudsaklig verksamhet
Bostadsförsörjning och samhällsutveckling

Avsnitt II: Föremål

II.1) Upphandlingens omfattning

II.1.1) Benämning på upphandlingen:
Ympäristötekniset konsultointipalvelut
Referensnummer:
OUKA/8590/02.08.01/2018
II.1.2) Huvudsaklig CPV-kod:
Miljötekniska konsulttjänster. (71313000-5)
II.1.3) Typ av kontrakt
Tjänster
II.1.4) Kort beskrivning:

Dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat Oulun kaupungin ympäristötekniset konsultointipalvelut. Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu perustettaessa seuraaviin luokkiin: 1. Pilaantuneiden maa-alueiden asiantuntijapalvelut 2. Pohjavesi- ja vesistötarkkailut pilaantuneilla maa-alueilla, kaatopaikoilla, ylijäämämaa-alueilla sekä luonnonvesissä 3. Kaatopaikkojen yleis- ja rakennussuunnittelu sekä lupamenettelyt 4. Maaperän pilaantuneisuuteen ja vesistöseurantoihin liittyvät laboratoriopalvelut sekä niihin liittyvät hyötykäyttöselvitykset 5. Muut asiantuntijapalvelut

II.1.6) Information om delar
Kontraktet är uppdelat i flera delar: ja
Anbud får lämnas för:alla delar

II.2) Beskrivning

II.2.1) Benämning på upphandlingen:
Pilaantuneiden maa-alueiden asiantuntijapalvelut
Del nr:
1
II.2.2) Ytterligare CPV-kod(er)
Miljötekniska konsulttjänster. (71313000-5)
II.2.3) Plats för utförande
Oulu (K564)
II.2.4) Beskrivning av upphandlingen:

Luokassa 1 pyydämme ehdokkaita jättämään osallistumishakemuksen dynaamiseen hankintajärjestelmään pilaantuneiden maa-alueiden asiantuntijapalveluista. Asiantuntijapalvelut sisältävät mm. seuraavia tehtäviä: - toimintahistoriaselvitykset - maaperä-, pohjavesi ja sedimenttitutkimukset - kunnostussuunnittelu - pima-ilmoituksen laatiminen - riskinarviointi - maaperän kunnostuksen valvonta sekä tarvittaessa jälkitarkkailu - loppuraportointi HUOM! Mikäli ehdokas jättää osallistumishakemuksen luokkaan 1, tulee hänen jättää osallistumishakemus myös luokkaan 4.

II.2.5) Tilldelningskriterier
Pris är inte det enda upphandlingskriteriet och alla kriterier anges endast i upphandlingsdokumenten
II.2.7) Kontraktets, ramavtalets eller det dynamiska inköpssystemets löptid
eller Start / Slut:1.5.2019 - 30.4.2022
Detta kontrakt kan förlängasja
Beskrivning av förlängning::

Ks. kohta VI:3) Lisätiedot

II.2.10) Information om alternativa anbud
Alternativa anbud accepteras (alternativa anbud): nej
II.2.11) Information om optioner
Option: nej
II.2.13) Information om EU-medel

Kontraktet är knutet till projekt och/eller program som finansieras med EU-medel: nej

II.2) Beskrivning

II.2.1) Benämning på upphandlingen:
Pohjavesi- ja vesistötarkkailut pilaantuneilla maa-alueilla, kaatopaikoilla, ylijäämämaa-alueilla sekä luonnonvesissä
Del nr:
2
II.2.2) Ytterligare CPV-kod(er)
Miljötekniska konsulttjänster. (71313000-5)
II.2.3) Plats för utförande
Oulu (K564)
II.2.4) Beskrivning av upphandlingen:

Luokassa 2 pyydämme ehdokkaita jättämään osallistumishakemuksen dynaamiseen hankintajärjestelmään pohjavesien- ja vesistöjen tarkkailusta pilaantuneilla maa-alueilla, kaatopaikoilla, ylijäämämaa-alueilla sekä luonnonvesissä. Asiantuntijapalvelut sisältävät mm. seuraavat tehtävät: - pohjavesitutkimusten suunnittelu - vesistöseurantojen suunnittelu - tutkimusten toteutus (orsi- ja pohjavedet, pintavedet sekä kaatopaikkojen perustilaselvitykset, kuten kaatopaikkakaasumittaukset) - kenttämittaukset (esim. veden korkeudet, happipitoisuudet) - tulosten analysointi sekä raportointi sähköisen tietojärjestelmän kautta - muut erillistehtävät tutkimuskohteiden ja tilaajatarpeiden mukaan

II.2.5) Tilldelningskriterier
Pris är inte det enda upphandlingskriteriet och alla kriterier anges endast i upphandlingsdokumenten
II.2.7) Kontraktets, ramavtalets eller det dynamiska inköpssystemets löptid
eller Start / Slut:1.5.2019 - 30.4.2022
Detta kontrakt kan förlängasja
Beskrivning av förlängning::

Ks. kohta VI:3) Lisätiedot

II.2.10) Information om alternativa anbud
Alternativa anbud accepteras (alternativa anbud): nej
II.2.11) Information om optioner
Option: nej
II.2.13) Information om EU-medel

Kontraktet är knutet till projekt och/eller program som finansieras med EU-medel: nej

II.2) Beskrivning

II.2.1) Benämning på upphandlingen:
Kaatopaikkojen yleis- ja rakennussuunnittelu sekä lupamenettelyt
Del nr:
3
II.2.2) Ytterligare CPV-kod(er)
Miljötekniska konsulttjänster. (71313000-5)
II.2.3) Plats för utförande
Oulu (K564)
II.2.4) Beskrivning av upphandlingen:

Luokassa 3 pyydämme ehdokkaita jättämään osallistumishakemuksen dynaamiseen hankintajärjestelmään kaatopaikkojen yleis- ja rakennussuunnittelusta sekä lupamenettelystä. Asiantuntijapalvelut sisältävät mm. seuraavat tehtävät: - kaatopaikkojen toimintahistoriaselvitykset ja perustilaselvitykset - kaatopaikkojen yleis- ja rakennussuunnittelu - asiantuntijatehtävät lupamenettelyssä

II.2.5) Tilldelningskriterier
Pris är inte det enda upphandlingskriteriet och alla kriterier anges endast i upphandlingsdokumenten
II.2.7) Kontraktets, ramavtalets eller det dynamiska inköpssystemets löptid
eller Start / Slut:1.5.2019 - 30.4.2022
Detta kontrakt kan förlängasja
Beskrivning av förlängning::

Ks. kohta VI:3) Lisätiedot

II.2.10) Information om alternativa anbud
Alternativa anbud accepteras (alternativa anbud): nej
II.2.11) Information om optioner
Option: nej
II.2.13) Information om EU-medel

Kontraktet är knutet till projekt och/eller program som finansieras med EU-medel: nej

II.2) Beskrivning

II.2.1) Benämning på upphandlingen:
Maaperän pilaantuneisuuteen ja vesistöseurantoihin liittyvät laboratoriopalvelut sekä niihin liittyvät hyötykäyttöselvitykset
Del nr:
4
II.2.2) Ytterligare CPV-kod(er)
Laboratorietjänster. (71900000-7)
II.2.3) Plats för utförande
Oulu (K564)
II.2.4) Beskrivning av upphandlingen:

Luokassa 4 pyydämme ehdokkaita jättämään osallistumishakemuksen dynaamiseen hankintajärjestelmään maaperän pilaantuneisuuteen ja vesistöseurantoihin liittyviin laboratoriopalveluihin. Asiantuntijapalvelut sisältävät mm. seuraavat tehtävät: - maa-, vesi- ja sedimenttinäytteiden analyysipalvelut - MARA- ja MASA-asetusten mukaiset analyysipalvelut ja lausunnot HUOM! Mikäli ehdokas jättää osallistumishakemuksen luokkaan 4, tulee hänen jättää osallistumishakemus myös luokkaan 1.

II.2.5) Tilldelningskriterier
Pris är inte det enda upphandlingskriteriet och alla kriterier anges endast i upphandlingsdokumenten
II.2.7) Kontraktets, ramavtalets eller det dynamiska inköpssystemets löptid
eller Start / Slut:1.5.2019 - 30.4.2022
Detta kontrakt kan förlängasja
Beskrivning av förlängning::

Ks. kohta VI:3) Lisätiedot

II.2.10) Information om alternativa anbud
Alternativa anbud accepteras (alternativa anbud): nej
II.2.11) Information om optioner
Option: nej
II.2.13) Information om EU-medel

Kontraktet är knutet till projekt och/eller program som finansieras med EU-medel: nej

II.2) Beskrivning

II.2.1) Benämning på upphandlingen:
Muut asiantuntijapalvelut
Del nr:
5
II.2.2) Ytterligare CPV-kod(er)
Miljötekniska konsulttjänster. (71313000-5)
II.2.3) Plats för utförande
Oulu (K564)
II.2.4) Beskrivning av upphandlingen:

Luokassa 5 pyydämme ehdokkaita jättämään osallistumishakemuksen dynaamiseen hankintajärjestelmään mm. seuraavista asiantuntijapalveluista: - muut selvitykset ja inventoinnit esim. kaatopaikkojen perustilaselvitykset - toimintaprosessien kehitys - kiertotalousselvitykset - hyötykäyttöselvitykset, liittyen mm. maa-aineksiin ja jätteisiin - päästölaskenta - toimiminen tilaajan edustajana lupa-asioissa - turvallisuuskoordinaattorin tehtävät

II.2.5) Tilldelningskriterier
Pris är inte det enda upphandlingskriteriet och alla kriterier anges endast i upphandlingsdokumenten
II.2.7) Kontraktets, ramavtalets eller det dynamiska inköpssystemets löptid
eller Start / Slut:1.5.2019 - 30.4.2022
Detta kontrakt kan förlängasja
Beskrivning av förlängning::

Ks. kohta VI:3) Lisätiedot

II.2.10) Information om alternativa anbud
Alternativa anbud accepteras (alternativa anbud): nej
II.2.11) Information om optioner
Option: nej
II.2.13) Information om EU-medel

Kontraktet är knutet till projekt och/eller program som finansieras med EU-medel: nej

Avsnitt IV: Förfarande

IV.1) Beskrivning

IV.1.1) Typ av förfarande

Selektivt förfarande

IV.1.3) Information om ramavtal eller dynamiskt inköpssystem

Upphandlingen omfattar inrättandet av ett dynamiskt inköpssystem

IV.1.8) Information om avtalet om offentlig upphandling
Upphandlingen omfattas av avtalet om offentlig upphandling: ja

IV.2) Administrativ information

IV.2.2) Sista datum för mottagande av intresseanmälningar
30.4.2022 00:00
IV.2.4) Språk som får användas i anbud eller anbudsansökningar:
finska

Avsnitt VI: Kompletterande upplysningar

VI.1) Är detta en återkommande upphandling
Detta är en återkommande upphandling: nej
VI.3) Kompletterande upplysningar:

DYNAAMISEEN HANKINTAJÄRJESTELMÄÄN HAKEUTUMINEN: Ehdokas hakeutuu dynaamiseen hankintajärjestelmään jättämällä osallistumishakemuksen tämän osallistumispyynnön mukaisesti milloin tahansa dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana. Osallistumishakemuksen perusteella Monetra Oulu Oy hankintapalvelut tarkistaa ehdokkaalle asetetut tilaajavastuulain mukaiset velvoitteet, vaaditut referenssit, muut ehdokasta koskevat vaatimukset sekä seikat, jotka voivat johtaa hankintalain mukaiseen ehdokkaan poissulkemiseen. Hyväksytyn osallistumishakemuksen tehneet, soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat saavat oikeuden osallistua dynaamiseen hankintajärjestelmän sisällä toteutettaviin tarjouskilpailuihin tässä osallistumispyynnössä ilmoitetulla tavalla. Järjestelmään ja luokkiin hyväksyttävien ehdokkaiden määrää ei ole rajoitettu. Päätöksen ehdokkaan hyväksymisestä tai poissulkemista dynaamiseen hankintajärjestelmään tekee tilaaja. HANKINTAPROSESSIN AIKATAULU: Perustamisvaiheessa osallistumishakemuksen jättämiselle on varattu aikaa vähintään 30 päivää siitä päivästä lukien, jona tämä osallistumispyyntö on lähetetty julkaistavaksi. Perustamisvaiheen jälkeen osallistumishakemukset käsitellään kymmenen (10) työpäivän kuluessa osallistumishakemuksen vastaanottamisesta. Tilaaja voi pidentää määräaikaa yksittäisissä tapauksissa 15 työpäivään, mikäli hyväksymisarvioinnissa on tarkasteltava täydentäviä asiakirjoja tai muutoin tarkistettava soveltuvuusvaatimusten täyttyminen, taikka muusta perustellusta syystä. Edellä mainittua osallistumishakemusten käsittelyä koskevaa määräaikaa voidaan pidentää edellä ilmoitetusta, mikäli määräajan noudattaminen ei ole mahdollista ehdokkaan hyväksymistä tai poisulkemista dynaamiseen hankintajärjestelmään koskevan päätöksen tekijän (yhdyskuntalautakunta) kokousaikataulusta johtuen. Dynaamisen hankintajärjestelmän tarjouspyyntöjä ei julkaista ennen kuin osallistumishakemukset on käsitelty. Dynaaminen hankintajärjestelmä on suunniteltu alkavaksi 1.5.2019 ja se päättyy ilman eri ilmoitusta 30.4.2022. Mikäli järjestelmän kestoa muutetaan järjestelmän voimassaoloa päättämättä, muutoksista ilmoitetaan ennen dynaamisen hankintajärjestelmän kestoajan päättymistä uudella hankintailmoituksella, joka julkaistaan julkisia hankintoja koskevassa ilmoituskanavassa. Ensimmäinen dynaamisen hankintajärjestelmän sisäinen kilpailutus voidaan tehdä toukokuussa 2019. DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN SISÄISET KILPAILUTUKSET Jokainen yksittäinen hankinta dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä kilpailutetaan dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken ns. sisäistä kilpailutusta käyttäen. Tilaajat määrittelevät dynaamisen hankintajärjestelmän sisäiset tarjouspyynnöt sekä ko. hankintojen valintaperusteet sekä tarjousajan, jonka tulee kuitenkin olla vähintään kymmenen (10) päivää siitä päivästä, jona tarjoajia on kutsuttu jättämään tarjoukset. Kustakin dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisestä hankinnasta pyydetään tarjous sähköisesti Tarjouspalvelu.fi - toimittajaportaalin kautta. Tarjousajan jälkeen tilaaja avaa ja tarkistaa tarjoukset, suorittaa vertailun ja tekee kirjallisen hankintapäätöksen, joka annetaan asianosaisille tiedoksi. Hankintapäätöksen jälkeen tilaaja voi tehdä hankintasopimuksen ja tilata palvelun. Tilaaja valitsee palveluntuottajan/tuottajat kulloinkin tarjouspyynnössä ilmoitetun mukaisesti. Kilpailutettujen hankintojen sopimusaika voi jatkua dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloajan yli. Tilaaja voi milloin tahansa dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana vaatia hyväksyttyjä ehdokkaita toimittamaan uudistetun ja päivätyn yhteisen eurooppalaisen hankinta-asiakirjan (ESPD) tai poissulkemista ja soveltuvuusvaatimuksia koskevia selvityksiä viiden (5) päivän kuluessa pyynnön esittämispäivästä.

VI.4.1) Behörigt organ vid överprövning
Officiellt namn:Markkinaoikeus
Postadress:Radanrakentajantie 5
Postnummer:00520
Ort:Helsinki
Land:Finland
Telefon:+358 295643300
E-post:markkinaoikeus@oikeus.fi
Fax:+358 295643314
Internetadress:http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus
VI.5) Datum då meddelandet sänts:
19.3.2019
«« Tillbaka