«« Takaisin Tulosta ilmoitus

Hankintailmoitus:
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymä / HUS Logistiikka : Kontrollit sisäiseen laadunohjaukseen HUSLABin ja ISLABin laboratorioihin sekä optiona EKSOTEn laboratorioihin

22.11.2019 16:30
Ilmoituksen numero HILMA:ssa: 2019-024089
Ilmoituksen numero EUVL:ssä: 2019/S 227-556615
Tarjoukset 02.01.2020 klo 12.00 mennessä osoitteeseen:

https://tarjouspalvelu.fi/huslogistiikka?id=245190&tpk=71e90545-1480-4519-9500-329ef7fde72b

I kohta: Hankintaviranomainen

Oikeusperusta
Direktiivi 2014/24/EU (Julkiset hankinnat)
I.1) Nimi ja osoitteet
Virallinen nimi:Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymä / HUS Logistiikka
Kansallinen yritys- ja yhteisötunnus:1567535-0
Postiosoite:PL 441 (Uutistie 5, 01770 Vantaa)
Postinumero:00029
Postitoimipaikka:HUS
Maa:Suomi
Yhteyshenkilö:Jonna Maunuksela
Sähköpostiosoite:jonna.maunuksela@hus.fi
NUTS-koodi:Suomi (FI)
Pääasiallinen osoite: (URL)http://www.hus.fi
I.2) Yhteishankinta
Sopimuksen tekee yhteishankintayksikkö

I.3) Viestintä

Hankinta-asiakirjat ovat suoraan saatavilla täydellisinä, rajoituksetta ja maksutta osoitteesta:

Osoite: (URL) https://tarjouspalvelu.fi/huslogistiikka?id=245190&tpk=71e90545-1480-4519-9500-329ef7fde72b

Lisätietoja saa

edellä mainittu osoite (kohta I.1)

Tarjoukset tai osallistumishakemukset on tehtävä/jätettävä
sähköisesti osoitteessa: (URL)https://tarjouspalvelu.fi/huslogistiikka?id=245190&tpk=71e90545-1480-4519-9500-329ef7fde72b
I.4) Hankintaviranomaisen tyyppi
Sairaanhoitopiirin kuntayhtymä
I.5) Pääasiallinen toimiala
Terveydenhuolto

II kohta: Kohde

II.1) Hankinnan laajuus

II.1.1) Nimi:
Kontrollit sisäiseen laadunohjaukseen HUSLABin ja ISLABin laboratorioihin sekä optiona EKSOTEn laboratorioihin
II.1.2) Pääasiallinen CPV-koodi:
Laboratorioreagenssit. (33696500-0), Laboratoriokäyttöön (LA21-3)
II.1.3) Sopimuksen tyyppi
Tavarahankinnat
II.1.4) Lyhyt kuvaus:

Hankinnan kohteena on kontrollit sisäiseen laadunohjaukseen HUSLABin ja ISLABin sekä optiona EKSOTEN laboratorioihin: TUOTERYHMÄ 1 / Kontrolleja täysautomaattisten verenkuvalaskijoiden sisäiseen laadunohjaukseen. Arvioitu kotrollien tarve on n. 1100 putkea/kk (HUSLAB n. 700 putkea ja ISLAB n. 400 putkea. Optiona EKSOTE 70 putkea), kun putkessa on 3 ml kontrollia. TUOTERYHMÄ 2 / Kontrolleja täysautomaattisten laskoanalysaattoreiden sisäiseen laadunohjaukseen. Arvioitu tarve on n. 250 ml/taso kuukaudessa. Optiona pyydettävien ISLABin ja EKSOTEn laskolaitteiden osalta tarve on n. 130 ml/taso kuukaudessa. Toimittaja voi tehdä tarjouksen kumpaankin tai vain toiseen tuoteryhmistä. HUSLAB, ISLAB ja EKSOTE eivät sitoudu arvioituihin toimitusmääriin. Sopimuskausi on neljä (4) vuotta ja sitä voidaan jatkaa kahdella vuoden (1+1) mittaisella optiokaudella. Sopimuskausi alkaa, kun kaikki osapuolet ovat allekirjoittaneet sopimuksen.

II.1.6) Osia koskevat tiedot
Tämä sopimus on jaettu osiin: kyllä
Tarjoukset voivat koskea:kaikkia osia

II.2) Kuvaus

II.2.1) Nimi:
KONTROLLEJA TÄYSAUTOMAATTISTEN VERENKUVALASKIJOIDEN SISÄISEEN LAADUNOHJAUKSEEN.
Osa nro:
Tuoteryhmä 1
II.2.2) CPV-lisäkoodi(t)
Laboratorioreagenssit. (33696500-0), Laboratoriokäyttöön (LA21-3)
II.2.3) Suorituspaikka
Suomi (FI)
II.2.4) Kuvaus hankinnasta:

HANKINNAN KUVAUS Tuoteryhmässä 1 hankitaan kontrolleja täysautomaattisten verenkuvalaskijoiden sisäiseen laadunohjaukseen. Arvioitu kontrollien tarve on noin 1100 putkea kuukaudessa (HUSLAB ja ISLAB), kun putkessa on 3 ml kontrollia sekä optiona EKSOTEn verenkuva-analytiikan kontrollien tarve, joka on noin 70 putkea kuukaudessa, kun putkessa on 3 ml kontrollia. Kontrolleja käytetään verenkuvatutkimuksissa vähintään seuraavien analyyttien testeissä HUSLABin (Uusimaa ja Kymenlaakso) alueella sairaalalaboratoriossa (Meilahti, Jorvi, Hyvinkää, Peijas, Lohja, Raasepori, Malmi, Töölö, Porvoo, ULS, Kouvola ja Kotka) sekä ISLABin Pohjois-Savon, Etelä-Savon, Pohjois-Karjalan aluelaboratorioiden sairaalalaboratorioissa (Kuopio, Joensuu, Mikkeli, Savonlinna, Varkaus, Iisalmi ja Pieksämäki) sekä lähilaboratorioissa: B -Leuk, B -Eryt, B -Hb, B -Hkr, E -MCV, B -Trom ja E -RDW. Kontrollien on sovelluttava Sysmex- sekä Advia 2120i-verenkuva-automaateille. Käytössä on Sysmex-analysaattorit: XN-10, XN-20, XE2100, XE5000, K4500 ja pocH-100i ja Advia 2120i-analysaattorit. Optiona pyydettävän EKSOTEn käytössä olevat verenkuva-analysaattorit ovat (Sysmex XN-10, XN-20 ja K4500). Tarjousta pyydetään 4 vuoden tarvetta vastaavasta määrästä (lisäksi 1+1 optiovuotta). Hankinnan kohteen tulee olla vähintään tarjouspyyntömateriaalista ilmi käyvien ehdottomien vaatimusten ja muiden määritysten mukainen. Hankinnan kriteerit on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön kohdassa 12.

II.2.5) Hankintasopimuksen tekoperusteet
Peruste
Hinta
II.2.6) Arvioitu arvo
540000.00 EUR
II.2.7) Sopimuksen, puitejärjestelyn tai dynaamisen hankintajärjestelmän kesto
Kesto kuukausina tai päivinä:48 kuukautta
Tätä sopimusta voidaan jatkaa:ei
II.2.10) Tietoa eri vaihtoehdoista
Eri vaihtoehdot hyväksytään (vaihtoehtoiset tarjoukset): ei
II.2.11) Tietoa lisähankintamahdollisuuksista
Lisähankintamahdollisuudet: kyllä
Kuvaus mahdollisuuksista:

Asia on kuvattu kohdassa II.2.7.

II.2.13) Tietoa Euroopan unionin rahastoista

Hankinta liittyy Euroopan unionin varoin rahoitettavaan hankkeeseen ja/tai ohjelmaan: ei

II.2) Kuvaus

II.2.1) Nimi:
KONTROLLEJA TÄYSAUTOMAATTISTEN LASKOANALYSAATTOREIDEN SISÄISEEN LAADUNOHJAUKSEEN.
Osa nro:
Tuoteryhmä 2
II.2.2) CPV-lisäkoodi(t)
Laboratorioreagenssit. (33696500-0), Laboratoriokäyttöön (LA21-3)
II.2.3) Suorituspaikka
Suomi (FI)
II.2.4) Kuvaus hankinnasta:

HANKINNAN KUVAUS Tuoteryhmässä 2 hankitaan kontrolleja täysautomaattisten laskoanalysaattoreiden sisäiseen laadunohjaukseen. Kontrollien tarve on HUSLABissa: noin 250 ml epänormaali ja 250 ml normaali taso, ISLABissa 80 ml epänormaali ja 80 ml normaali taso sekä EKSOTEssa 50 ml epänormaali ja 50 ml normaali taso kuukaudessa. Kontrolleja käytetään täysautomaattisten laskoanalysaattoreiden sisäisessä laadunohjauksessa EDTA-verestä tehtävässä B -La -tutkimuksessa HUSLABin neljässä toimipisteessä (Meilahti, Jorvi, Hyvinkää ja Kotka) sekä optiona ISLABin ja EKSOTEn laskoautomaateissa (=näyte perinteisessä laskositraattiputkessa) laboratorioissa (toimipaikat liitteessä 1). Kontrollien on sovelluttava Starrsed Interrliner-laskoanalysaattoreille (HUSLAB) sekä optiona Monitor V100, V20, V10, Mixrate X20, MicroSed System, Vacuette SRS 100, 20, SRT10 laskoanalysaattoreille. Kontrollin tulee olla valmis käytettäväksi, ts. ei kylmäkuivattu ja liuotettava. Tarjousta pyydetään 4 vuoden tarvetta vastaavasta määrästä (lisäksi 1+1 optiovuotta). Hankinnan kohteen tulee olla vähintään tarjouspyyntömateriaalista ilmi käyvien ehdottomien vaatimusten ja muiden määritysten mukainen. Hankinnan kriteerit on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön kohdassa 12.

II.2.5) Hankintasopimuksen tekoperusteet
Hinta ei ole ainoa myöntämisperuste, ja kaikki perusteet on mainittu pelkästään hankinta-asiakirjoissa
II.2.6) Arvioitu arvo
33000.00 EUR
II.2.7) Sopimuksen, puitejärjestelyn tai dynaamisen hankintajärjestelmän kesto
Kesto kuukausina tai päivinä:48 kuukautta
Tätä sopimusta voidaan jatkaa:ei
II.2.10) Tietoa eri vaihtoehdoista
Eri vaihtoehdot hyväksytään (vaihtoehtoiset tarjoukset): ei
II.2.11) Tietoa lisähankintamahdollisuuksista
Lisähankintamahdollisuudet: kyllä
Kuvaus mahdollisuuksista:

Asia on kuvattu kohdassa II.2.7.

II.2.13) Tietoa Euroopan unionin rahastoista

Hankinta liittyy Euroopan unionin varoin rahoitettavaan hankkeeseen ja/tai ohjelmaan: ei

IV kohta: Menettely

IV.1) Kuvaus

IV.1.1) Menettelyn luonne

Avoin menettely

IV.1.8) Tietoa WTO:n julkisia hankintoja koskevasta sopimuksesta (GPA)
Hankintaan sovelletaan julkisia hankintoja koskevaa sopimusta: kyllä

IV.2) Hallinnolliset tiedot

IV.2.2) Tarjousten tai osallistumishakemusten vastaanottamisen määräaika
2.1.2020 12:00
IV.2.4) Kielet, joilla tarjoukset tai osallistumishakemukset voidaan toimittaa:
suomi
IV.2.6) Vähimmäisaika, joka tarjoajan on pidettävä tarjouksensa voimassa
tai Kesto (kuukausina): 12 kuukautta
IV.2.7) Tarjousten avaamista koskevat ehdot
Päivämäärä:2.1.2020 12:15
Tietoja valtuutetuista henkilöistä ja avaamismenettelystä:

Tarjouspyynnössä ilmoitetut kellonajat ovat Suomen aikoja. Tarjoukset pyritään avaamaan samana päivänä kuin tarjousten jättämisen määräaika on päättynyt.

VI kohta: Täydentävät tiedot

VI.1) Toistuvia hankintoja koskevat tiedot
Kyse on toistuvasta hankinnasta: ei
VI.3) Lisätiedot:

VAIHTOEHTOISET JA RINNAKKAISET TARJOUKSET Vaihtoehtoiset tarjoukset eivät ole sallittuja. Rinnakkaiset tarjoukset ovat sallittuja. Mikäli tarjoaja antaa rinnakkaisen tarjouksen, niin tarjoajan tulee tehdä rinnakkainen tarjous siten, että se täyttää tarjoupyynnön kaikki vaatimukset ja tarjouksen mukana vaaditut liitteet. Rinnakkainen tarjous on aina erillinen oma tarjouksensa. Rinnakkaisia tarjouksia saa antaa enintään yhden (1) kappaleen). ALIHANKINTA Tarjoaja voi käyttää alihankkijoita. Tarjoaja vastaa alihankkijan työstä kuin omastaan suhteessa hankintayksikköön. Hankintayksikkö allekirjoittaa hankintasopimuksen vain tarjouksen jättäneen yrityksen kanssa. Hankinnan tuottamisessa käytettävät alihankkijat on nimettävä. Nimetyistä alihankkijoista on annettava seuraavat tiedot: Alihankkija yrityksen virallinen nimi ja Y-tunnus Alihankkijan rooli hankinnassa Yhteystiedot (ml. maa, mikäli muu kuin Suomi) Alihankkijaa koskevat tiedot tulee antaa erillisellä liitteellä, joka ladataan osaksi tarjousta ja liite tulee nimetä "Alihankkijan tiedot". Nimetyt alihankkijat katsotaan tarjoajan resursseiksi. Siksi tarjoajien on sitouduttava siihen, että tarjouksessa nimetyt alihankkijat ovat käytettävissä hankinnan toteuttamiseen, mikäli tarjoaja tulee valituksi. Voittajaksi valitun tarjoajan on toimitettava suoraan palvelun tuottamiseen osallistuvista alihankkijoista vastaavat todistukset ja selvitykset kuin tässä lomakkeessa on vaadittu, ennen hankintasopimuksen allekirjoitusta. RYHMITTYMÄ Ryhmittymänä tarjoaminen on sallittua. Ryhmittymän on kyettävä viimeistään sopimuksen allekirjoitushetkellä osoittamaan yksi organisaatio, joka hoitaa kaiken yhteydenpidon HUS Logistiikan kanssa. Kuitenkin kaikki ryhmittymän jäsenet yhdessä vastaavat sopimusvastuista allekirjoittamalla hankintasopimuksen. Ryhmittymän on sitouduttava siihen, että tarjouksessa nimetyt ryhmittymän jäsenet ovat käytettävissä hankinnan toteuttamiseen, mikäli ryhmittymä tulee valituksi. Em. sitoumus velvoittaa erityisesti, koska ryhmittymän kaikkien jäsenten resurssit ja tiedot vaikuttavat kelpoisuusvaatimuksiin. Ryhmittymästä tulee antaa seuraavat tiedot: Kaiki ryhmittymään kuuluvat organisaatiot: Virallinen nimi ja Y-tunnus Ryhmittymän jäsen rooli hankinnassa Yhteystiedot (ml. maa, mikäli muu kuin Suomi) Kuvaus siitä, miten ryhmittymä on organisoitunut Tieto siitä, miten yhteydenpito tilaajan kanssa järjestetään Ryhmittymää koskevat tiedot tulee antaa erillellä liitteellä, joka ladataan osaksi tarjousta ja liite tulee nimetä "Ryhmittymän tiedot".

VI.4.1) Muutoksenhakuelin
Virallinen nimi:Markkinaoikeus
Postiosoite:Radanrakentajantie 5
Postinumero:00520
Postitoimipaikka:Helsinki
Maa:Suomi
Puhelin:+358 295643300
Sähköpostiosoite:markkinaoikeus@oikeus.fi
Faksi:+358 295643314
Internet-osoitehttp://www.oikeus.fi/markkinaoikeus
VI.5) Tämän ilmoituksen lähettämispäivä:
21.11.2019
«« Takaisin