«« Takaisin Tulosta ilmoitus

Hankintailmoitus:
Verohallinto : Sovellusten automaattinen tietoturvatestaus

06.09.2019 16:30
Ilmoituksen numero HILMA:ssa: 2019-018283
Ilmoituksen numero EUVL:ssä: 2019/S 173-421767
Tarjoukset 11.10.2019 klo 14.00 mennessä osoitteeseen:

https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki?id=246218&tpk=f4945105-992c-403f-b0ae-f9dfab36944f

I kohta: Hankintaviranomainen

Oikeusperusta
Direktiivi 2014/24/EU (Julkiset hankinnat)
I.1) Nimi ja osoitteet
Virallinen nimi:Verohallinto
Kansallinen yritys- ja yhteisötunnus:0245458-3
Postiosoite:Vääksyntie 4, Helsinki
Postinumero:00052
Postitoimipaikka:Vero
Maa:Suomi
Yhteyshenkilö:Jouni Pyyhkälä
Puhelin:+358 9512000
Sähköpostiosoite:hankinnat@vero.fi
NUTS-koodi:Suomi (FI)
Pääasiallinen osoite: (URL)http://www.vero.fi

I.3) Viestintä

Hankinta-asiakirjojen saantia on rajoitettu. Lisätietoja on saatavilla osoitteesta:

Osoite: (URL) https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki

Lisätietoja saa

edellä mainittu osoite (kohta I.1)

Tarjoukset tai osallistumishakemukset on tehtävä/jätettävä
sähköisesti osoitteessa: (URL)https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki?id=246218&tpk=f4945105-992c-403f-b0ae-f9dfab36944f
I.4) Hankintaviranomaisen tyyppi
Kansallinen tai liittovaltiotason virasto/laitos
I.5) Pääasiallinen toimiala
Yleinen julkishallinto

II kohta: Kohde

II.1) Hankinnan laajuus

II.1.1) Nimi:
Sovellusten automaattinen tietoturvatestaus
Viitenumero:
VH/2303/02.10.01/2019
II.1.2) Pääasiallinen CPV-koodi:
Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät. (48000000-8)
II.1.3) Sopimuksen tyyppi
Tavarahankinnat
II.1.4) Lyhyt kuvaus:

Verohallinto panostaa vahvasti digitalisaatioon. Verohallinnolla on useita projekteja tähän liittyen. Turvallisuus on yksi tärkeimmistä osa-alueista, Verohallinto kehittää ja parantaa jatkuvasti turvallisuuteen liittyviä asioita. Yksi turvallisuuden kehittämisen ja parantamisen kohteista on sovellusten tietoturvatestaus.

II.1.5) Arvioitu kokonaisarvo
Arvo ilman alv:tä: 200000.00 EUR
II.1.6) Osia koskevat tiedot
Tämä sopimus on jaettu osiin: ei

II.2) Kuvaus

II.2.3) Suorituspaikka
Suomi (FI)
II.2.4) Kuvaus hankinnasta:

Verohallinto panostaa vahvasti digitalisaatioon. Verohallinnolla on useita projekteja tähän liittyen. Turvallisuus on yksi tärkeimmistä osa-alueista, Verohallinto kehittää ja parantaa jatkuvasti turvallisuuteen liittyviä asioita. Yksi turvallisuuden kehittämisen ja parantamisen kohteista on sovellusten tietoturvatestaus. Verohallinto on hankkimassa työkaluja automaattiseen tietoturvatestaukseen. Hankinta painottuu lisenssien hankkimiseen, mutta hankintaan kuuluu toimittajan tehtävänä työkalujen asentaminen, konfigurointi sekä tulosten analysointi yhdelle projektille. Hankintaan sisältyy myös käyttökoulutus ja tietoturvatestaukseen liittyvää konsultointia. Työkalut tullaan asentamaan Verohallinnon ympäristöön eli ympäristöt tulevat Verohallinnolta (Valtori). Toimittajan on sitouduttava henkilöstön turvallisuusselvityksiin, vaitiolositoumuksiin turvallisuusperehdytykseen sekä muihin asetettuihin turvallisuusvaatimuksiin. Tietoturvatestauksen työkaluilla (SAST, DAST ja SCA) tarkoituksena on auttaa kehitysprojekteja havainnoimaan mahdolliset tietoturvaan liittyvät muutokset mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Aikaisempi havainnointi sekä parempi testikattavuus auttavat tunnistamaan ja mahdollisesti korjaamaan mahdollisia poikkeamia aikaisessa vaiheessa. Mahdolliset muutokset voidaan arvioida ja tarvittaessa korjata paljon ennen tuotantoon viemistä. Tämä taas osaltaan parantaa sovellusten yleistä tietoturvaa. Koska Verohallinnolla on useita kehitysprojekteja käynnissä, on tärkeää, että hankittavat työkalut pystyvät sopeutumaan erilaisten kehitysprojektien tarpeisiin ja eri projekteja pystytään seuraamaan samasta paikasta. Yleinen tavoite on varmistaa verotustoiminnot sekä palvelut.

II.2.5) Hankintasopimuksen tekoperusteet
PerustePainotus:
Laatuperuste (jos käytetään parasta hinta-/laatusuhdetta): Hinta60
Laatuperuste (jos käytetään parasta hinta-/laatusuhdetta): Laatu40
Hinta 60
II.2.6) Arvioitu arvo
200000.00 EUR
II.2.7) Sopimuksen, puitejärjestelyn tai dynaamisen hankintajärjestelmän kesto
Kesto kuukausina tai päivinä:24 kuukautta
Tätä sopimusta voidaan jatkaakyllä
Sopimusten jatkamisen kuvaus::

Hankintayksikkö voi optiona jatkaa sopimusta joko yhdellä tai kahdella yhden vuoden lisäsopimuskaudella. Lisäsopimuskauden hinnoittelu on määritelty sopimusluonnoksessa.

II.2.10) Tietoa eri vaihtoehdoista
Eri vaihtoehdot hyväksytään (vaihtoehtoiset tarjoukset): ei
II.2.11) Tietoa lisähankintamahdollisuuksista
Lisähankintamahdollisuudet: ei
II.2.13) Tietoa Euroopan unionin rahastoista

Hankinta liittyy Euroopan unionin varoin rahoitettavaan hankkeeseen ja/tai ohjelmaan: ei

IV kohta: Menettely

IV.1) Kuvaus

IV.1.1) Menettelyn luonne

Avoin menettely

IV.1.8) Tietoa WTO:n julkisia hankintoja koskevasta sopimuksesta (GPA)
Hankintaan sovelletaan julkisia hankintoja koskevaa sopimusta: kyllä

IV.2) Hallinnolliset tiedot

IV.2.2) Tarjousten tai osallistumishakemusten vastaanottamisen määräaika
11.10.2019 14:00
IV.2.4) Kielet, joilla tarjoukset tai osallistumishakemukset voidaan toimittaa:
suomi
IV.2.6) Vähimmäisaika, joka tarjoajan on pidettävä tarjouksensa voimassa
Tarjouksen on oltava voimassa seuraavaan päivämäärään saakka: 30.6.2020
IV.2.7) Tarjousten avaamista koskevat ehdot
Päivämäärä:11.10.2019 15:00
Paikka: Tarjousten avaustilaisuus ei ole avoin tilaisuus.

VI kohta: Täydentävät tiedot

VI.1) Toistuvia hankintoja koskevat tiedot
Kyse on toistuvasta hankinnasta: ei
VI.4.1) Muutoksenhakuelin
Virallinen nimi:Markkinaoikeus
Postiosoite:Radanrakentajantie 5
Postinumero:00520
Postitoimipaikka:Helsinki
Maa:Suomi
Puhelin:+358 295643300
Sähköpostiosoite:markkinaoikeus@oikeus.fi
Faksi:+358 295643314
Internet-osoitehttp://www.oikeus.fi/markkinaoikeus
VI.5) Tämän ilmoituksen lähettämispäivä:
6.9.2019
«« Takaisin