«« Takaisin Tulosta ilmoitus

Hankintailmoitus:
Puolustusvoimien logistiikkalaitos : Koulutusympäristön rakentaminen

06.09.2019 16:30
Ilmoituksen numero HILMA:ssa: 2019-018236
Ilmoituksen numero EUVL:ssä: 2019/S 173-421666
Tarjoukset 08.10.2019 klo 14.00 mennessä osoitteeseen:

https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki?id=250732&tpk=72d06f93-7746-4bde-9a5a-408155436e7f

I kohta: Hankintaviranomainen

Oikeusperusta
Direktiivi 2014/24/EU (Julkiset hankinnat)
I.1) Nimi ja osoitteet
Virallinen nimi:Puolustusvoimien logistiikkalaitos
Kansallinen yritys- ja yhteisötunnus:0952029-9
Postiosoite:Hatanpään valtatie 30
Postinumero:33541
Postitoimipaikka:Tampere
Maa:Suomi
Puhelin:+358 299800
Sähköpostiosoite:purchase4.fdflogcom@mil.fi
NUTS-koodi:Tampere (K837)
Pääasiallinen osoite: (URL)http://www.puolustusvoimat.fi

I.3) Viestintä

Hankinta-asiakirjat ovat suoraan saatavilla täydellisinä, rajoituksetta ja maksutta osoitteesta:

Osoite: (URL) https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki

Lisätietoja saa

edellä mainittu osoite (kohta I.1)

Tarjoukset tai osallistumishakemukset on tehtävä/jätettävä
sähköisesti osoitteessa: (URL)https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki?id=250732&tpk=72d06f93-7746-4bde-9a5a-408155436e7f
I.4) Hankintaviranomaisen tyyppi
Ministeriö tai muu kansallinen tai liittovaltiotason viranomainen mukaan luettuna sen alue- tai paikallisosastot
I.5) Pääasiallinen toimiala
Puolustus

II kohta: Kohde

II.1) Hankinnan laajuus

II.1.1) Nimi:
Koulutusympäristön rakentaminen
II.1.2) Pääasiallinen CPV-koodi:
Modulaariset ja siirrettävät rakennukset. (44211100-3), Puolustusvoimien käyttöön (FB01-7), Myös asennus (DA42-7), Ympärivuotiseen käyttöön (FD05-1)
II.1.3) Sopimuksen tyyppi
Tavarahankinnat
II.1.4) Lyhyt kuvaus:

Koulutusympäristön siirrettävien tilojen (kontit) ja niiden kalustuksen hankinta Porin Prikaatiin. Hankintaan sisältyy konttien laskeminen asiakkaan perustuksille ja käyttöönotto, käyttöönottotarkastukset ja -koulutus.

II.1.5) Arvioitu kokonaisarvo
Arvo ilman alv:tä: 280000.00 EUR
II.1.6) Osia koskevat tiedot
Tämä sopimus on jaettu osiin: ei

II.2) Kuvaus

II.2.3) Suorituspaikka
Porin seutu (S043)
II.2.4) Kuvaus hankinnasta:

Koulutusympäristön siirrettävien tilojen ja niiden kalustuksen hankinta Porin Prikaatiin (PORPR). Hankinta koostuu seuraavista siirrettävistä tiloista: 1 kpl Pukuhuonetila, 40' eristetty kontti 1 kpl Tiiveystila, 20' eristämätön kontti 2 kpl Varastotila, 20' eristetty kontti (näistä 1 kpl on optiona) 1 kpl Suihkutila, 20' eristetty kontti 1 kpl Tuuletustila, eristämätön kontti 20' 1 kpl Harjoitusalueen katos Lisäksi: 1 kpl asiakkaan kontin 20' muutostyö. Hankintaan sisältyy optiona tilojen harjakatteet varusteineen ja 1 kpl varastotila. Tilojen tulee olla sellaisia että niiden sijoittaminen ei edellytä rakennuslupaa. Senaatti-kiinteistöt toteuttaa alueen pohjustamisen sis. maarakentaminen, vesi- ja viemäröinnin, sähköverkon (liitännät siirettäville tiloille) sekä tilojen tarvitsemat perustukset, joiden päälle toimittaja laskee tilat valmiina käytettäviksi. Konttien kalustus sisältää kontista riippuen mm. valaistuksen, palovaroittimet, poistumistiekyltit, naulakot, hattuhyllyt ja penkit. Hankintaan sisältyy konttien toimittaminen asiakkaan perustuksille ja käyttöönotto, käyttöönottotarkastukset ja -koulutus. Toimitusprojektissa jokaisen vaatimuksen osalta vaiheet toimittajan osalta ovat: Suunniteltava, esiteltävä, hyväksytettävä (asiakkaalla), toteutettava ja todennettava. Ennen tilojen ja niiden kalustuksen tuotannon aloitusta järjestetään suunnittelukatselmointi (CDR , Critical Desing Review) missä suunnitteludokumentaatio ja jokaisen vaatimuksen toteutus käydään läpi. Lähtökohtaisesti toimittaja varautuu osoittamaan jokaisen vaatimuksen toteutumisen ensin suunnitteludokumentaatiossa (CDR) jonka jälkeen toimittaja todentaa toiminnallisuuden itse ennen tuotteen luovuttamista asiakkaalle. Tiiveyskontissa suoritetaan suojanaamarin tiiveyskoe käyttäen kyynelkaasua. Varastokontissa varastoidaan harjoituksen materiaalia (pl. kemikaalit): suojapukuja, suojanaamareita ja niiden suodattimia. Suihkukontissa tapahtuu tehtävän jälkeinen puhdistusaineen huuhtelu vedellä. Henkilö on suihkussa suojavarusteet päällä. Kuivaus- ja tuuletuskontissa välivarastoidaan harjoituksessa käytettyjä suojavarusteita. Varusteet käsitellään ensin kuumapuhdistuskontissa, jonka jälkeen ne siirretään kuivaus-ja tuuletuskonttiin tuulettumaan/välivarastoon.Harjoitusalueen katos tarjoaa sääsuojan koulutettaville.

II.2.5) Hankintasopimuksen tekoperusteet
Hinta ei ole ainoa myöntämisperuste, ja kaikki perusteet on mainittu pelkästään hankinta-asiakirjoissa
II.2.6) Arvioitu arvo
280000.00 EUR
II.2.7) Sopimuksen, puitejärjestelyn tai dynaamisen hankintajärjestelmän kesto
tai Alkamispäivä / päättymispäivä:6.11.2019 -
Tätä sopimusta voidaan jatkaa:ei
II.2.10) Tietoa eri vaihtoehdoista
Eri vaihtoehdot hyväksytään (vaihtoehtoiset tarjoukset): ei
II.2.11) Tietoa lisähankintamahdollisuuksista
Lisähankintamahdollisuudet: kyllä
Kuvaus mahdollisuuksista:

Hankintaan sisältyy seuraavat optiot: 1. Kaikkien tarjottujen konttien katteiden (harjakatto) asennukset ml. sadevesikourut ja syöksytorvet. 2. Asiakkaan konttien (kemikaalivarastokontti ja kuumapuhdistuskontti) katteiden (harjakatto) toimitukset ja asennukset ml. sadevesikourut ja syöksytorvet. 3. Varastotila (1 kpl) Optiot ovat voimassa kolme (3) vuotta sopimuksentekopäivämäärästä. Optioiden lunastamisesta hankintayksikkö ilmoittaa viimeistään 31.12.2021.

II.2.13) Tietoa Euroopan unionin rahastoista

Hankinta liittyy Euroopan unionin varoin rahoitettavaan hankkeeseen ja/tai ohjelmaan: ei

II.2.14) Lisätiedot:

Sopimuskausi alkaa arviolta yhden kuukauden kuluttua tarjousten jättöajan jälkeen ja aikaisintaan hankintapäätöksen julkaisun jälkeen. Sopimuskauden alkamispäivä 6.11.2019 on arvio.

III kohta: Oikeudelliset, taloudelliset, rahoitukselliset ja tekniset tiedot

III.1) Osallistumisvaatimukset (soveltuvuusvaatimukset)

III.1.1) Ammattitoiminnan harjoittamiskelpoisuuden vaatimukset, myös ammatti- tai kaupparekistereihin kuulumista koskevat vaatimukset

Luettelo ehdoista ja niiden lyhyt kuvaus:

Katso hankinta-asiakirjat.

III.1.2) Vaatimukset taloudellisesta ja rahoituksellisesta tilanteesta
Vaatimukset hankintaa koskevissa asiakirjoissa määritetyn mukaisesti
III.1.3) Vaatimukset tekniselle ja ammatilliselle pätevyydelle
Valintaperusteet hankintaa koskevissa asiakirjoissa määritetyn mukaisesti

IV kohta: Menettely

IV.1) Kuvaus

IV.1.1) Menettelyn luonne

Avoin menettely

IV.1.8) Tietoa WTO:n julkisia hankintoja koskevasta sopimuksesta (GPA)
Hankintaan sovelletaan julkisia hankintoja koskevaa sopimusta: kyllä

IV.2) Hallinnolliset tiedot

IV.2.2) Tarjousten tai osallistumishakemusten vastaanottamisen määräaika
8.10.2019 14:00
IV.2.4) Kielet, joilla tarjoukset tai osallistumishakemukset voidaan toimittaa:
suomi
IV.2.6) Vähimmäisaika, joka tarjoajan on pidettävä tarjouksensa voimassa
Tarjouksen on oltava voimassa seuraavaan päivämäärään saakka: 27.12.2019
IV.2.7) Tarjousten avaamista koskevat ehdot
Päivämäärä:8.10.2019 15:00

VI kohta: Täydentävät tiedot

VI.1) Toistuvia hankintoja koskevat tiedot
Kyse on toistuvasta hankinnasta: ei
VI.2) Tietoa sähköisistä työnkuluista

Sähköinen laskutus hyväksytään

Käytetään sähköistä maksua

VI.4.1) Muutoksenhakuelin
Virallinen nimi:Markkinaoikeus
Postiosoite:Radanrakentajantie 5
Postinumero:00520
Postitoimipaikka:Helsinki
Maa:Suomi
Puhelin:+358 295643300
Sähköpostiosoite:markkinaoikeus@oikeus.fi
Faksi:+358 295643314
Internet-osoitehttp://www.oikeus.fi/markkinaoikeus
VI.4.3) Muutoksenhakumenettely

Muutoksenhakumenettelyjen määräaikaa (-aikoja) koskevat tarkat tiedot:

Muutoksenhakumenettelyn määräaikoja koskevat tarkat tiedot ilmoitetaan hankintapäätöksessä.

VI.5) Tämän ilmoituksen lähettämispäivä:
5.9.2019
«« Takaisin