«« Takaisin Tulosta ilmoitus

Hankintailmoitus, erityisalat:
Helsingin kaupungin liikenneliikelaitos : Töhryjen ja tarrojen poisto metro- ja raitiovaunuista sekä raitiovaunujen suoja-ainekäsittely ja metrojunien siivous

28.09.2018 16:45
Ilmoituksen numero HILMA:ssa: 2018-020056
Ilmoituksen numero EUVL:ssä: 2018/S 188-425743
Tarjoukset 05.11.2018 klo 12.00 mennessä osoitteeseen:

https://tarjouspalvelu.fi/hkl?id=193309&tpk=1262168c-5d6f-45f6-9fa8-412782425d48

I kohta: Hankintayksikkö

Oikeusperusta
Direktiivi 2014/25/EU (Erityisalat)
I.1) Nimi ja osoitteet
Virallinen nimi:Helsingin kaupungin liikenneliikelaitos
Kansallinen yritys- ja yhteisötunnus:0201256-6
Postiosoite:Toinen Linja 7 A
Postinumero:00530
Postitoimipaikka:Helsinki
Maa:Suomi
Yhteyshenkilö:Eeva Lindroos
Puhelin:+358 403342828
Sähköpostiosoite:eeva.lindroos@hel.fi
NUTS-koodi:Helsingin seutu (S011)
Pääasiallinen osoite: (URL)http://www.hel.fi/www/hkl/fi

I.3) Viestintä

Hankinta-asiakirjat ovat suoraan saatavilla täydellisinä, rajoituksetta ja maksutta osoitteesta:

Osoite: (URL) https://tarjouspalvelu.fi/hkl

Lisätietoja saa

edellä mainittu osoite (kohta I.1)

Tarjoukset tai osallistumishakemukset on tehtävä/jätettävä
sähköisesti osoitteessa: (URL)https://tarjouspalvelu.fi/hkl?id=193309&tpk=1262168c-5d6f-45f6-9fa8-412782425d48
I.6) Pääasiallinen toimiala
Kaupunkirautatie-, raitiotie-, johdinauto- tai linja-autopalvelut

II kohta: Kohde

II.1) Hankinnan laajuus

II.1.1) Nimi:
Töhryjen ja tarrojen poisto metro- ja raitiovaunuista sekä raitiovaunujen suoja-ainekäsittely ja metrojunien siivous
Viitenumero:
23H/18
II.1.2) Pääasiallinen CPV-koodi:
Siivous- ja puhdistuspalvelut. (90910000-9)
II.1.3) Sopimuksen tyyppi
Palvelut
II.1.4) Lyhyt kuvaus:

Palvelu on jaettu kahteen (2) eri osakokonaisuuteen: 1. Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen (HKL) raitiovaunujen töhryjen ja tarrojen poisto sekä raitiovaunujen suoja-ainekäsittely tarjouspyynnön liitteiden mukaisesti. Palvelu sisältää töhryjen, tarrojen, erikseen ilmoitettujen julisteiden ja lappujen poiston sekä tilaajan töhryksi luokittelemat muut asiat. 2. Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen (HKL) metrovaunujen sisäpintojen puhdistamisen ja töhryjen ja tarrojen poiston palvelukuvauksen mukaisesti. Siivous käsittää koko vaunun (mukaan lukien mm. lattia, tangot, penkit, ikkunat). Tarkempi kuvaus palvelujen laajuudesta ja kohteista on tarjouspyynnön liitteessä (liite 1 Palvelukuvaus). Kohteet saattavat vähentyä tai lisääntyä sopimuskauden aikana. Tarjottavan palvelun tulee olla tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukainen.

Tämä sopimus on jaettu osiin: kyllä
Tarjoukset voivat koskea:kaikkia osia

II.2) Kuvaus

II.2.1) Nimi:
Töhryjen ja tarrojen poisto raitiovaunuista sekä raitiovaunujen suoja-ainekäsittely
Osa nro:
1
II.2.2) CPV-lisäkoodi(t)
Siivous- ja puhdistuspalvelut. (90910000-9)
II.2.3) Suorituspaikka
Helsingin seutu (S011)
Pääasiallinen suorituspaikka:

Koskelan ja Töölön varikot

II.2.4) Kuvaus hankinnasta:

Palvelu käsittää töhryjen ja tarrojen poiston raitiovaunujen ulko- ja sisäpinnoilta sekä suoja-ainekäsittelyn vaunujen seinäpaneeleiden sekä muiden erikseen määriteltyjen sisätiloissa olevien pintojen osalta. Puhdistustyö suoritetaan tarjouskilpailun voittaneen tarjoajan (myöhemmin Palveluntuottajan) ostamilla puhdistusaineilla ja työvälineillä Tilaaja tiloissa. Suojaustyö suoritetaan Palveluntuottajan ostamilla työvälineillä Tilaajan ostamilla suoja-aineilla Tilaajan tiloissa. Töherrysten poisto ja tarrojen poisto sekä suoja-ainekäsittely suoritetaan Tilaajan Töölön varikolla ja Koskelan varikon A ja B-hallissa seitsemänä (7) päivänä viikossa (mukaan lukien pyhäpäivät) pääosin yöaikana. Palveluntuottajan tulee yön aikana puhdistaa töhryt, poistaa tarrat sekä tarvittaessa suorittaa suoja-ainekäsittely tämän palvelukuvauksen mukaisesti koko liikenteessä olevaan raitiovaunuvaunukalustoon (noin 120-130 vaunua, joista noin 90-100 vaunua on Koskelan varikolla ja noin 30 vaunua Töölön varikolla). Poistettavien töhryjen (ja tarrojen) määrän arvio kuukaudessa on keskimäärin yhteensä noin 100-250 m² ja tarroja noin 100 kpl. Uudelleensuojauksen kuukausittain neliömäärä on keskimäärin yhteensä noin 35 m², kokonaisen vaunun suoja-ainekäsittelyitä tehdään vuosittain tarpeen mukaan (maksimissaan noin 10 kpl/vuonna 2019).

II.2.5) Hankintasopimuksen tekoperusteet
PerustePainotus:
Laatuperuste (jos käytetään parasta hinta-/laatusuhdetta): Hinta100 %
Hinta 100 %
II.2.6) Arvioitu arvo
200000.00 EUR
II.2.7) Sopimuksen, puitejärjestelyn tai dynaamisen hankintajärjestelmän kesto
tai Alkamispäivä / päättymispäivä:1.1.2019 - 31.12.2020
Tätä sopimusta voidaan jatkaa:ei
II.2.10) Tietoa eri vaihtoehdoista
Eri vaihtoehdot hyväksytään (vaihtoehtoiset tarjoukset): ei
II.2.11) Tietoa lisähankintamahdollisuuksista
Lisähankintamahdollisuudet: kyllä
Kuvaus mahdollisuuksista:

Optiona pyydetään hinta uuden kaluston yhteydessä tehtävä suojaus 35 m2 / vaunu. Vaunuja on yhteensä enintään noin 10 kpl vuoden 2019 loppuun mennessä. Hinta pyydetään € / vaunu. Tilaaja päättää option käytöstä sopimuskauden aikana.

II.2.13) Tietoa Euroopan unionin rahastoista

Hankinta liittyy Euroopan unionin varoin rahoitettavaan hankkeeseen ja/tai ohjelmaan: ei

II.2.14) Lisätiedot:

Hankintasopimuksen osaa 1 koskevat liitteet: Liite 1. Palvelukuvaus Liite 2. Töhryjen kuvausohje Liite 4. Sopimusluonnos raitiovaunut

II.2) Kuvaus

II.2.1) Nimi:
Töhryjen ja tarrojen poisto metrovaunuista ja metrojunien siivous
Osa nro:
2
II.2.2) CPV-lisäkoodi(t)
Siivous- ja puhdistuspalvelut. (90910000-9)
II.2.3) Suorituspaikka
Helsingin seutu (S011)
Pääasiallinen suorituspaikka:

Metrovarikko ja länsimetrossa Matinkylän käännöllä

II.2.4) Kuvaus hankinnasta:

Palvelun kohteena on metrovaunun sisäpintojen puhdistaminen. Siivous käsittää koko vaunun (mukaan lukien mm. lattia, tangot, penkit, ikkunat). Alla listaus tehtävistä: - Metrovaunun ulkopintojen töhryjen poisto - Junien lattioiden imurointi - Junien lattioiden puhdistus harjalla ja rikkalapiolla - Tarrojen ja -liimojen poisto - Töhryjen tarkistaminen siivotuista vaunuista - Töhryn- ja töhryvarjojen poisto - Purukumien poisto - Penkkien puhdistus - Kaikkien irtoroskien poisto - Lehtien keräys - Eritteiden poisto ja pintojen desinfiointi - Tarvittaessa lattian pesu - Junan vaunun sisätilojen yleiskunnon tarkistus - Metrojunien ohjaamon roskakorien tyhjennys - Raportointi asiakkaalle viikoittain sekä vuositilastojen koonti toteuneista töhryistä ja tarroista Siivous ja muut työt palvelukuvauksen mukaisesti.

II.2.5) Hankintasopimuksen tekoperusteet
PerustePainotus:
Laatuperuste (jos käytetään parasta hinta-/laatusuhdetta): Hinta100 %
Hinta 100 %
II.2.6) Arvioitu arvo
400000.00 EUR
II.2.7) Sopimuksen, puitejärjestelyn tai dynaamisen hankintajärjestelmän kesto
tai Alkamispäivä / päättymispäivä:1.1.2019 - 31.12.2020
Tätä sopimusta voidaan jatkaa:ei
II.2.10) Tietoa eri vaihtoehdoista
Eri vaihtoehdot hyväksytään (vaihtoehtoiset tarjoukset): ei
II.2.11) Tietoa lisähankintamahdollisuuksista
Lisähankintamahdollisuudet: ei
II.2.13) Tietoa Euroopan unionin rahastoista

Hankinta liittyy Euroopan unionin varoin rahoitettavaan hankkeeseen ja/tai ohjelmaan: ei

II.2.14) Lisätiedot:

Hankintasopimuksen osaa 2 koskevat liitteet: Liite 1. Palvelukuvaus Liite 2. Töhryjen kuvausohje Liite 3. Sopimusluonnos metrojunat

IV kohta: Menettely

IV.1) Kuvaus

IV.1.1) Menettelyn luonne

Avoin menettely

IV.1.8) Tietoa WTO:n julkisia hankintoja koskevasta sopimuksesta (GPA)
Hankintaan sovelletaan julkisia hankintoja koskevaa sopimusta: ei

IV.2) Hallinnolliset tiedot

IV.2.2) Tarjousten tai osallistumishakemusten vastaanottamisen määräaika
5.11.2018 12:00
IV.2.4) Kielet, joilla tarjoukset tai osallistumishakemukset voidaan toimittaa:
suomi
IV.2.6) Vähimmäisaika, joka tarjoajan on pidettävä tarjouksensa voimassa
tai Kesto (kuukausina): 3 kuukautta
IV.2.7) Tarjousten avaamista koskevat ehdot
Päivämäärä:5.11.2018 12:05
Paikka: HKL Pääkonttori Toinen linja 7 a 00530 Helsinki
Tietoja valtuutetuista henkilöistä ja avaamismenettelystä:

Avaamistilaisuudessa ei saa olla läsnä ulkopuolisia henkilöitä.

VI kohta: Täydentävät tiedot

VI.1) Toistuvia hankintoja koskevat tiedot
Kyse on toistuvasta hankinnasta: ei
VI.2) Tietoa sähköisistä työnkuluista

Käytetään sähköistä tilausta

Sähköinen laskutus hyväksytään

Käytetään sähköistä maksua

VI.4.1) Muutoksenhakuelin
Virallinen nimi:Markkinaoikeus
Postiosoite:Radanrakentajantie 5
Postinumero:00520
Postitoimipaikka:Helsinki
Maa:Suomi
Puhelin:+358 295643300
Sähköpostiosoite:markkinaoikeus@oikeus.fi
Faksi:+358 295643314
Internet-osoitehttp://www.oikeus.fi/markkinaoikeus
VI.5) Tämän ilmoituksen lähettämispäivä:
27.9.2018
«« Takaisin