«« Takaisin Tulosta ilmoitus

Hankintailmoitus:
Liikennevirasto : Dynaaminen hankintajärjestelmä: Vesiväylien turvalaitteiden kaukovalvonta ja -hallinta

15.06.2018 16:45
Ilmoituksen numero HILMA:ssa: 2018-013737
Ilmoituksen numero EUVL:ssä: 2018/S 114-259577
Osallistumishakemukset 31.12.2025 klo 00.00 mennessä osoitteeseen:

https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki?id=150305&tpk=6c0acdbe-12c4-4f1f-96fe-5621b5b9e325

I kohta: Hankintaviranomainen

I.1) Nimi ja osoitteet
Virallinen nimi:Liikennevirasto
Kansallinen yritys- ja yhteisötunnus:1010547-1
Postiosoite:PL 33 (Opastinsilta 12 A)
Postinumero:00521
Postitoimipaikka:HELSINKI
Maa:Suomi
Yhteyshenkilö:Sami Lasma
Puhelin:+029 5343341
Sähköpostiosoite:sami.lasma@liikennevirasto.fi
NUTS-koodi:Suomi (FI)
Pääasiallinen osoite: (URL)http://www.liikennevirasto.fi

I.3) Viestintä

Hankinta-asiakirjat ovat suoraan saatavilla täydellisinä, rajoituksetta ja maksutta osoitteesta:

Osoite: (URL) https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki

Lisätietoja saa

edellä mainittu osoite (kohta I.1)

Tarjoukset tai osallistumishakemukset on tehtävä/jätettävä
sähköisesti osoitteessa: (URL)https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki?id=150305&tpk=6c0acdbe-12c4-4f1f-96fe-5621b5b9e325
I.4) Hankintaviranomaisen tyyppi
Kansallinen tai liittovaltiotason virasto/laitos
I.5) Pääasiallinen toimiala
Väylien hallinnointi, ylläpito ja kehittäminen

II kohta: Kohde

II.1) Hankinnan laajuus

II.1.1) Nimi:
Dynaaminen hankintajärjestelmä: Vesiväylien turvalaitteiden kaukovalvonta ja -hallinta
II.1.2) Pääasiallinen CPV-koodi:
Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki. (72000000-5)
II.1.3) Sopimuksen tyyppi
Palvelut
II.1.4) Lyhyt kuvaus:

Liikennevirasto hallinnoi vesiväyliä, jotka on jaoteltu väyläluokkiin 1-6. Turvalaitteita on n. 25 000. Väylänhoito on turvalaitteiden hoitoa, joka painottuu määräaikaistarkistuksiin sekä talven aiheuttamien ja koko vuoden aikana havaittujen vikojen korjauksiin. Kaukovalvonta lähettää tila- ja vikaraportteja. Palvelu koostuu toimittajan hallinnoimasta kokonaisuudesta: • Lyhty kaukovalvonnalla • Matkapuhelinliittymä • Internet-yhteys palvelimelle • Palvelinalusta • Kaukovalvontaohjelmisto • Tiedon toimittaminen Liikenneviraston rajapintaan • Ylläpito- ja tukipalvelut Kaukovalvottuja turvalaitteita on n. 900 pääosin kauppamerenkulun väylillä. Tavoitemäärä valaistujen osalta on enintään n. 1500. Koekäytössä on myös valaisemattomien viittojen sijainnin kaukovalvontaa yli 30 turvalaitteella. Kaukohallintaa (valotehojen säätö) on käytössä 11 turvalaitteella.

II.1.5) Arvioitu kokonaisarvo
Arvo ilman alv:tä: 1700000.00 EUR
II.1.6) Osia koskevat tiedot
Tämä sopimus on jaettu osiin: ei

II.2) Kuvaus

II.2.2) CPV-lisäkoodi(t)
Tietotekniset tuki- ja neuvontapalvelut. (72600000-6)
Ohjelmistojen ylläpito- ja korjauspalvelut. (72267000-4)
II.2.3) Suorituspaikka
Suomi (FI)
II.2.4) Kuvaus hankinnasta:

Liikennevirasto hallinnoi vesiväyliä, jotka on jaoteltu väyläluokkiin 1-6. Turvalaitteita on n. 25 000. Väylänhoito on turvalaitteiden hoitoa, joka painottuu määräaikaistarkistuksiin sekä talven aiheuttamien ja koko vuoden aikana havaittujen vikojen korjauksiin. Kaukovalvonta lähettää tila- ja vikaraportteja. Palvelu koostuu toimittajan hallinnoimasta kokonaisuudesta: • Lyhty kaukovalvonnalla • Matkapuhelinliittymä • Internet-yhteys palvelimelle • Palvelinalusta • Kaukovalvontaohjelmisto • Tiedon toimittaminen Liikenneviraston rajapintaan • Ylläpito- ja tukipalvelut Kaukovalvottuja turvalaitteita on n. 900 pääosin kauppamerenkulun väylillä. Tavoitemäärä valaistujen osalta on enintään n. 1500. Koekäytössä on myös valaisemattomien viittojen sijainnin kaukovalvontaa yli 30 turvalaitteella. Kaukohallintaa (valotehojen säätö) on käytössä 11 turvalaitteella.

II.2.5) Hankintasopimuksen tekoperusteet
Hinta ei ole ainoa myöntämisperuste, ja kaikki perusteet on mainittu pelkästään hankinta-asiakirjoissa
II.2.7) Sopimuksen, puitejärjestelyn tai dynaamisen hankintajärjestelmän kesto
tai Alkamispäivä / päättymispäivä:20.8.2018 - 31.12.2025
Tätä sopimusta voidaan jatkaa:ei
II.2.10) Tietoa eri vaihtoehdoista
Eri vaihtoehdot hyväksytään (vaihtoehtoiset tarjoukset): ei
II.2.11) Tietoa lisähankintamahdollisuuksista
Lisähankintamahdollisuudet: ei
II.2.13) Tietoa Euroopan unionin rahastoista

Hankinta liittyy Euroopan unionin varoin rahoitettavaan hankkeeseen ja/tai ohjelmaan: ei

III kohta: Oikeudelliset, taloudelliset, rahoitukselliset ja tekniset tiedot

III.1) Osallistumisvaatimukset (soveltuvuusvaatimukset)

III.1.1) Ammattitoiminnan harjoittamiskelpoisuuden vaatimukset, myös ammatti- tai kaupparekistereihin kuulumista koskevat vaatimukset

Luettelo ehdoista ja niiden lyhyt kuvaus:

Vaatimukset hankintaa koskevissa asiakirjoissa määritetyn mukaisesti.

III.1.2) Vaatimukset taloudellisesta ja rahoituksellisesta tilanteesta
Vaatimukset hankintaa koskevissa asiakirjoissa määritetyn mukaisesti
III.1.3) Vaatimukset tekniselle ja ammatilliselle pätevyydelle
Valintaperusteet hankintaa koskevissa asiakirjoissa määritetyn mukaisesti

IV kohta: Menettely

IV.1) Kuvaus

IV.1.1) Menettelyn luonne

Rajoitettu menettely

IV.1.3) Tietoa puitejärjestelystä tai dynaamisesta hankintajärjestelmästä

Tähän hankintaan liittyy dynaamisen hankintajärjestelmän perustaminen

IV.1.8) Tietoa WTO:n julkisia hankintoja koskevasta sopimuksesta (GPA)
Hankintaan sovelletaan julkisia hankintoja koskevaa sopimusta: kyllä

IV.2) Hallinnolliset tiedot

IV.2.2) Tarjousten tai osallistumishakemusten vastaanottamisen määräaika
31.12.2025 00:00
IV.2.4) Kielet, joilla tarjoukset tai osallistumishakemukset voidaan toimittaa:
suomi

VI kohta: Täydentävät tiedot

VI.1) Toistuvia hankintoja koskevat tiedot
Kyse on toistuvasta hankinnasta: kyllä
Myöhempien ilmoitusten arvioitu julkaisuajankohta:

Dynaamisen hankintajärjestelmän perustamisvaiheessa vuonna 2018 ja ensimmäistä kilpailutusta toteutettaessa osallistumishakemusten toimittamisen määräpäivä on 15.8.2018 klo 13:00. Ensimmäinen dynaamisen hankintajärjestelmän sisäinen kilpailutus käynnistetään syksyn 2018 aikana.

VI.2) Tietoa sähköisistä työnkuluista

Käytetään sähköistä tilausta

Sähköinen laskutus hyväksytään

Käytetään sähköistä maksua

VI.3) Lisätiedot:

Liikenneviraston tarkoituksena on lähettää ensimmäinen tarjouspyyntö syksyllä 2018 dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyille toimittajille. Kustakin dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisestä hankinnasta tullaan pyytämään järjestelmään hyväksytyiltä toimittajilta tarjous sähköisesti hankipalvelu.fi –portaalin kautta (Linkki: https://www.hanki-palvelu.fi/). Ehdokkaan tulee rekisteröityä järjestelmään osallistuakseen dynaamiseen hankintajärjestelmään ja jättääkseen tarjouksen. MÄÄRÄAJAT Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa vuoden 2025 loppuun.

VI.4.1) Muutoksenhakuelin
Virallinen nimi:Markkinaoikeus
Postiosoite:Radanrakentajantie 5
Postinumero:00520
Postitoimipaikka:Helsinki
Maa:Suomi
Puhelin:+358 295643300
Sähköpostiosoite:markkinaoikeus@oikeus.fi
Faksi:+358 295643314
Internet-osoitehttp://www.oikeus.fi/markkinaoikeus
VI.4.4) Yksikkö, josta saa tietoa muutoksenhakumenettelystä
Virallinen nimi:Liikennevirasto
Postiosoite:PL 33
Postinumero:00521
Postitoimipaikka:Helsinki
Maa:Suomi
Sähköpostiosoite:kirjaamo@liikennevirasto.fi
Internet-osoitehttp://www.liikennevirasto.fi
VI.5) Tämän ilmoituksen lähettämispäivä:
15.6.2018
«« Takaisin